HTML

Bözsy

Bözsy blogja fotókról, színházról, szövésről, meg minden másról. Pozitív blog Kaposvárról.

Friss topikok

Linkblog

Tisztogatás a Csikyben

bözsy 2011.09.06. 07:49

Kegyetlen jelenetekkel kezdődik a finn írónő, Sofi Oksanen Tisztogatás című tragédiája. A kaposvári Csiky Gergely Színházban odasúgtam  Szemerédi  Fanninak, hogy ez nem az én lelkemnek való. Néztem a menekülési irányt. De azért fotóztam.

A magányosan éldegélő öregasszony egy napon ismeretlen fiatal lányt talál a kertjében, kettejük beszélgetéseiből fájdalmas történetek bontakoznak ki az erőszakról, a mindent elnyomó hatalomról, a szerelemről, a vágyról, a félelemről. Míg két különböző generáció hőseinek ugyanazzal a feladattal kellett megküzdeniük a színpadon, nekem a nézőtéren a gyávasággal. Végül a szünet után nem néztem végig a darabot, amit utólag nagyon sajnálok.

A darabot a Kossuth-díjas Valló Péter rendezésében mutatják be, egyszerű környezetben, vibráló atmoszférát teremt az amúgy is megrázó történeteknek. Főbb szerepekben: Lovas Rozi, Takács Katalin, Grisnik Petra, Kaszás Gergő. Sofi Oksanen idézem a saját darabjáról: „Egy totalitárius állam elnyomásának pszichológiai következményei érdekeltek. A történelmet mindig is a férfiak írták, ez így van évezredek óta, engem viszont nem az érdekel, hogy mi zajlott odakint a nagybetűs történelemben, hanem az, hogy mi történt ezalatt a konyhában." Ez alapban szimpatikus próbálkozás.

Fotó: Gőzsy Gáborné

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bozsy48.blog.hu/api/trackback/id/tr893205760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása